Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (200 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010. - Bokens redaktører satte seg to mål: Det første var å skrive om fenomener i veiledning og ikke utelukkende om metoder. Det andre var å lage en tverrfaglig basert bok ved å invitere skribenter med ulik fagbakgrunn. Bokens hovedprosjekt er å beskrive faglig veiledning nedenifra. Dette gjør forfatterne ved å ta utgangspunkt i ulike fenomener som viser seg i veiledning; hva er det, hvordan kan de erfares og beskrives, og hvordan kan man samarbeide om disse fenomenene i veiledning? Det er forskjell på det å erfare og beskrive fenomenet anerkjennelse og på det å beskrive metoder for anerkjennelse som lytting, bekreftelse og forståelse. Det betyr ikke at forfatterne forkaster metodene, men målsettingen er ønsket om å gå den andre veien; fra beskrivelser av et fenomen i veiledningen (for eksempel anerkjennelse) og til mulige metoder som man kan benytte i veiledningsarbeidet.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|