Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (141 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2017. - Denne reviderte utgaven av Pedagogisk dokumentasjon er en bok som kan åpne for kritiske og reflekterende praksiser. Boken tar utgangspunkt i nyere forskning om barn som medskapere av kommunikasjon, kunnskap og kultur. Forståelser av barnehager, mennesker og pedagogikk er i stadige bevegelser. Ved hjelp av pedagogisk dokumentasjon vil barnehagepersonalet kunne stå sterkere i møtet med samtidens økende krav til det faglige innholdet i barnehagene. Med utgangspunkt i din egen hverdag blir du, gjennom pedagogisk dokumentasjon, oppfordret til å stoppe opp og legge merke til praksiser som du kanskje ikke har lagt merke til tidligere. Det kan bidra til å åpne blikket og gripe inn i måter du møter medmennesker på. Forfatterne av boken er Ann Sofi Larsen, Bente Ulla og Tonje Kolle, som driver med undervisning og forskning i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold (HiØ). Alle tre er utdannede førskolelærere, men arbeider nå med bachelor i barnehagelærerutdanning og master i barnehagepedagogikk og småbarnsvitenskap (0-3 år) ved avdeling for lærerutdanning ved HiØ. Ann Sofi Larsen og Bente Ulla er førsteamanuenser, og Tonje Kolle er førstelektor.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|