| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (241 sider)
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| "E-utgaven baserer seg på 1. trykte utgave, Universitetsforlaget 2017" - Kolofonen. - Hvordan lede i en flerkulturell skole der alle skal leve og lære sammen? - Hvordan håndteres det økte mangfoldet i norsk skole? - Hvilke verdier legges til grunn for valg og prioriteringer? - Hvordan lede i en flerkulturell skole der alle skal leve og lære sammen? Norske skoler blir stadig mer mangfoldige og flerkulturelle. Dette mangfoldet møtes på forskjellige måter. I denne boka diskuteres ulike sider ved ledelse i og av skolen. Gjennom tolv kapitler forstås mangfoldet teoretisk, konkrete situasjoner fra skolehverdagen diskuteres, og ledelse av flerkulturelle skoler settes inn i en samfunnsmessig kontekst. Boka er primært skrevet innenfor fagfeltet utdanningsledelse, og er ellers beregnet på lesere som er interessert i temaene styring og ledelse av en flerkulturell skole. Dette kan være studenter i utdanningsledelse, skoleledere, politikere eller ansatte i utdanningsforvaltningen. Boka kan også være relevant for fagfeltet flerkulturell pedagogikk, og for de som er opptatt av det flerkulturelle Norge.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|