| |
|---|
| Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (98 sider)
|
|---|
| Utgave
| |
|---|
| Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016. - Hva betyr egentlig det å reflektere? Hvordan reflekterer vi? Og hvorfor skal du som barnehagelærerstudent reflektere over din kommende rolle som barnehagelærer?Målet med refleksjon i barnehagelærerutdanningen er å utdanne selvstendige, ansvarsbevisste profesjonsutøvere som hele tiden er opptatt av praksisendring til det beste for barna. Evne og vilje til å reflektere over det du gjør i samhandlingen med barna og dine kolleger, er derfor en viktig side av arbeidet som barnehagelærer. Det å lære seg å bruke refleksjon som læringsredskap i studietiden vil kunne gi deg en kompetanse du får mye bruk for som utøvende barnehagelærer. Som barnehagelærer skal du forvalte både et samfunnsansvar og et personlig ansvar for å gi barna så gode vekst- og læringsvilkår som mulig. Boken er først og fremst skrevet for barnehagelærerstudenten, men den er også et svært nyttig hjelpemiddel for de som allerede jobber i barnehagen. Den viser enkle fremgangsmåter og holdepunkter for refleksjon i en barnehagefaglig sammenheng. Kristin Bie er fagutviklingskonsulent på Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Helse Fonna-kommunene.
|
|---|
| Emner
| |
|---|
| Dewey
| |
|---|
| ISBN
| |
|---|