Metoden gjort - lært - lurt : og flere nye verktøy i skolens læringsarbeid
Tom Tiller
Bok · Bokmål · 2020
| Annen tittel | |
|---|---|
| Medvirkende | |
| Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (129 sider) : illustrasjoner
|
| Utgave | 1. utgave, 1. versjon
|
| Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017. - Denne boken presenterer nye metoder og modeller til bruk i lærerstudenters, læreres og skolelederes læringsarbeid. Intensjonen er å vise hvordan innsikt i og utvikling av egen læringskompetanse kan forbedre elevenes læring i skolen. Forfatterne har flere års erfaring med utvikling av pedagogiske verktøy for forskende skoleaktører og viser i boken noen grunnleggende vilkår for at lærere skal bli flinkere til å lære til seg og ikke bare fra seg. En viktig forutsetning for å lykkes i dette læringsprosjektet er at lærerstudentene møter praksislærere, fagdidaktikere og fagpedagoger som selv vet hva det vil si å lære gjennom egen erfaring. Målgruppe for boken er studenter i lærerutdanningen, lærere og skoleledere.
|
| Emner | |
| Dewey | |
| ISBN | 9788215033969
|