
Implementering av endringsarbeid i barnehagen
Pål Roland
Bok · Bokmål · 2018
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Gyldendal , 2018
|
Omfang | 212 s. : fig.
|
Opplysninger | Implementering har fått stadig større oppmerksomhet i pedagogiske sammenhenger. I barnehagesektoren er dette et relativt nytt forskningstema. Barnehagene i Norge deltar i stadig flere endringsprosjekter, både lokale og nasjonalt initierte. Målet med endringsforsøkene er å forbedre kvaliteten i praksisutøvelsen i barnehager. For å kunne gjennomføre endringene er ledelsen og de ansatte avhengig av implementeringskunnskap. Implementering handler om å omsette det forskningsbaserte innholdet i de ulike endringsprosjektene til praksis. Innholdet kan bestå av både nye teorier, strukturer og aktiviteter. Boken presenter nyere forskning og teorier innen feltet. Implementering blir belyst og drøftet ut fra ulike innfallsvinkler som interaksjoner, kjernekomponenter, implementeringsdrivere, implementeringskvalitet, evaluering, ledelse, kollektive prosesser, systematisk observasjon, kritiske steg i implementeringsprosessen og utvikling av implementeringsplan.. - Elektronisk reproduksjon
|
Emner | Administrasjon
Barnehageadministrasjon Barnehager Endringsledelse barnehager endringer barnehageledelse ledelse teori implementering forskning endringsledelse observasjon barnehage førskoler |
Dewey | |
ISBN | 978-82-05-51910-7
|
- Bergen Offentlige Bibliotek: Hovedbiblioteket har 1 av 1 ledig
- Bærum bibliotek: Hovedbiblioteket Bekkestua har 1 av 1 ledig
- Hof bibliotek har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Holmestrand bibliotek har 0 av 1 ledig
- Nasjonalbiblioteket: Depotbiblioteket har 1 av 1 ledig
- RBUP Øst og Sør: Biblioteket har 0 av 1 ledig
- Sande bibliotek har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Tibi – Biblioteket for tilrettelagt litteratur : – en tjeneste fra Nasjonalbiblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)