DRØMMENES MARKED er en bok om en type norsk hverdagskultur som på tross av sin store utbredelse sjelden eller aldri blir tatt på alvor. Det er «den kulørte presse» vi snakker om; den fargerike ansamling av etterkrigstidens ukeblader, magasiner og hefter.
Til tross for et samlet salg på utallige millioner eksemplarer i årenes løp, og en årlig milliardomsetning, har ingen tidligere tatt seg bryet med å forsøke å finne ut og lage en oversikt over hva som er blitt utgitt i løpet av de siste femti år.
DRØMMENES MARKED er det første seriøse forsøk på å lage en slik oversikt. Fra gjenopprettelsen av ukebladmarkedet rett etter krigen, via nye etterkrigsgenre som western hefter og true-life crime til sexy humor og den store kjærligheten i tysk format.
I tillegg finner man i boka to ekstra kapitler, ett med en oversikt over norske såkalte «mannfolkblader» de siste 25 år, og en oversikt over etterkrigstidens film- og musikktidsskrifter.