
Rethinking the education of multilingual learners : a critical analysis of theoretical concepts
Jim Cummins
Bok · Engelsk · 2021
Omfang | 417 sider : figurer
|
---|---|
Opplysninger | Over the past 40 years, Jim Cummins has proposed a number of highly influential theoretical concepts, including the threshold and interdependence hypotheses and the distinction between conversational fluency and academic language proficiency. In this book, he provides a personal account of how these ideas developed and he examines the credibility of critiques they have generated, using the criteria of empirical adequacy, logical coherence, and consequential validity. These criteria of theoretical legitimacy are also applied to the evaluation of two different versions of translanguaging theory – Unitary Translanguaging Theory and Crosslinguistic Translanguaging Theory – in a way that significantly clarifies this controversial concept.
|
Emner | Language and education
Linguistic minorities Linguistic minorities - Education Multilingual education Vis mer... Flerspråklig opplæring
Flerspråklige elever Språklige minoriteter Utdanning flerspråklighet flerspråklig undervisning fleirspråklegdom fleirspråkleg undervisning |
Dewey | |
ISBN | 9781800413573. - 9781800413580
|
- Høgskolen i Østfold: Biblioteket - Halden har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Høgskulen i Volda: Biblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- INN: Universitetsbiblioteket Hamar har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Nord universitet: Universitetsbiblioteket Levanger har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Statped bibliotek: Biblioteket - Heimdal har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Statped bibliotek: Biblioteket - Oslo har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- UiO : Universitetsbiblioteket: HumSam-biblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)