
Språklæring det siste året i barnehagen
· [redaksjon og tekst:] Ingvild Alfheim, Cecilie Dyrkorn Fodstad ; [tekst:] Christine Ø. Østbø Munch og Marit Semundseth
Bok · Bokmål · 2018
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforl. , cop. 2018
|
Omfang | 217 s. : kol. ill.
|
Opplysninger | Gjennom lek og utforskende samtaler kommuniserer barn med andre, de lærer ord og begreper, og det meste av grammatikken er ferdig utviklet når barna begynner på skolen. Forfatterne belyser de eldste barnehagebarnas språkmiljø, både i et her-og-nå-perspektiv og med henblikk på barns overgang til skolen. Boka er forskningsbasert og tematiserer blant annet - hvordan personalet kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø det siste året i barnehagen - hva 5- og 6-åringene innehar av språklig kompetanse - hvordan personalet i barnehagen kan støtte de eldste barnas andrespråkutvikling - hvordan kartlegging kan forstås som en del av barnehagens språkarbeid - hvordan de eldste barnehagebarnas lek, estetiske opplevelser og tekstlige uttrykk er vesentlig for deres danning Redaktørene, Cecilie Dyrkorn Fodstad og Ingvild Alfheim, har skrevet boka sammen med Christine B. Østbø Munch og Marit Semundseth.. - Elektronisk reproduksjon
|
Emner | Barnehagepedagogikk
Barnehager Språk Undervisning Vis mer... språkferdigheter
språk språkutvikling barnehagen språklæring språkmiljø andrespråk kartlegging lek førskolepedagogikk barnehagepedagogikk |
Dewey | |
ISBN | 978-82-15-02860-6 : Nkr 369.00
|
- Bergen Offentlige Bibliotek: Hovedbiblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Bærum bibliotek: Hovedbiblioteket Bekkestua har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Fylkesbiblioteket i Akershus, Buskerud og Østfold - Kjeller har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Nasjonalbiblioteket: Depotbiblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Tønsberg og Færder bibliotek: Hovedbiblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Øygarden innbyggartorg og bibliotek: Straume bibliotek har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)