| Medvirkende
| |
|---|
| |
|---|
| Utgitt
| Kristiansand : Høyskoleforl. , 2010
|
|---|
| Omfang
| |
|---|
| Utgave
| |
|---|
| Opplysninger
| 1. utg. 2005. - Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register. - Boken tar for seg geografiundervisning i skolen, og viser med hjelp av konkrete eksempler hvordan ulike metodiske innfallsvinkler kan gjøre geografiundervisningen i grunn- og videregående skole mer variert. Emner som behandles er blant annet geografifagets egenart, geografi og identitet, ekskursjoner i skolen, kart og atlas, undervisningsbruk av geografiske informasjonssystemer og satelittbilder, IKT i geografiundervisning, fortellingen som metode og bruk av "Thinking skills" metoden. Boken er skrevet for allmennlærerutdanning og praktisk-pedagogisk utdanning, men vil også være nyttig for praktiserende geografilærere.
|
|---|
| Emner
| |
|---|
| Dewey
| |
|---|
| ISBN
| 978-82-7634-831-6 : Nkr 449.00
|
|---|