Spill- og dataprogrammering for barn : en illustrert trinn-for-trinn-guide


Carol Vorderman · [Carol Vorderman ; oversetter Bjørnar Magnussen]
Bok Bokmål 2017
Annen tittel
Medvirkende
Magnussen, Bjørnar (oversetter)
Utgitt
[Oslo] : Spektrum , 2017
Omfang
224 s.
Passer for
Opplysninger
Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn. - Originaltittel: Computer coding for kids. - På omslaget: Med Scratch og Python. - Har ordliste, register. - Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.. - Alder: 9-16 år
Emner
Dewey
ISBN
9788231611752(h.) : Nkr 199.00

Bibliotek som har denne