Pedagogiske utfordringer for helse- og sosialarbeidere
Olav Dalland
Bok · Bokmål · 2010
| Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2010
|
|---|---|
| Omfang | 196 s. : fig
|
| Utgave | 2. utg
|
| Opplysninger | Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register. - Helse- og sosialarbeidere møter daglig mennesker som har fått endret sin livssituasjon. Behovene er mangfoldige, men i store trekk dreier det seg om informasjon, opplæring, veiledning og trening. Hjelperen må ha kunnskap om det pasienten trenger å lære, men må i tillegg ha pedagogiske kunnskaper. Pedagogikk, menneskesyn og verdier drøftes i denne boken, likeså sosialisering som grunnlag for det pedagogiske møtet. Flere temaer som berøres er kunnskap, læring, undervisning, veiledning og vurdering. Det vises også hvordan pedagogikk kommer til nytte i det tverrfaglige samarbeidet og i avdelingen og institusjonen som helhet. Har litteraturlisteog stikkordregister
|
| Emner | |
| Dewey | |
| ISBN | 978-82-05-39442-1
|