Spørsmål og interaksjon i klasserommet


Emilia Andersson-Bakken
Bok Bokmål 2017
Annen tittel
Medvirkende
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
Omfang
59 s.
Opplysninger
Originaltittel: Spørgsmål og interaktion i klasserummet. - Vi stiller spørsmål hver dag. Ofte gjør vi det fordi det er noe vi faktisk lurer på - for eksempel hva klokken er. I klasserommet stilles det også mange spørsmål, men disse spørsmålene er ofte ikke autentiske: Det er spørsmål som har et bestemt svar, og læreren vet som regel hva det riktige svaret er før spørsmålet stilles. Dette heftet handler om forskningen kan fortelle oss om læreres spørsmål i klasserommet, og hvordan du som lærer kan øve på og reflektere over dette i egen praksis. Hvordan kan du best mulig knytte spørsmålene dine til elevenes læring? Heftet tar for seg forskjellige former for spørsmål og spørsmålenes funksjoner i klassen, og ser på hvordan læreren kan bruke spørsmål til forskjellige formål. Bakerst i heftet finner du tips for å få elevene engasjert i klassesamtalene. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
Emner
Undervisningsmetodikk
lærere læring klasseromspedagogikk klassesamtaler elever undervisning interaksjon diskusjon undervisningsmetoder
Dewey
ISBN
978-82-05-50235-2

Bibliotek som har denne