Forlaget skriver om denne boka: Barn er både fantasirike og logisk-matematisk tenkende, men skolen har overbetonet det intellektuelle på bekostning av det som taler til fantasien og følelsene, sier Kieran Egan. Undervisning handler jo om å formidle et innhold og for dette finnes det en velprøvet modell, fortellingen. Den passer for alle skoleslag. Fortellingens rytme og komposisjon, dens dramatiske konflikt med påfølgende avslutning, de tydelige motsetningene - alt bidrar til å gjøre ny kunnskap meningsfull og engasjerende. Egan har utformet en enkel og original modell for undervisning, basert på en velkjent metode.
Undervisning som fortelling
Kieran Egan ; oversatt av Tone M. Anderssen og Johan Rygge
Bok Bokmål 1996
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Utgitt | Oslo : Ad notam Gyldendal , 1996
|
Omfang | 141 s.
|
Passer for | |
Opplysninger | På omslaget: En alternativ tilnærming til undervisning og læreplan på barnetrinnet. - Elektronisk reproduksjon
|
Emner | Undervisning
Bruk i Eventyr Undervisningsmetoder Vis mer... Helse/sosial-fag
Ped-fag Pedagogikk Småskolen Undersvisningsmetoder Undervisning-Grunnskolen Undervisning-Metoder Undervisningsmetodar læremidler - undervisningsmatriell Undervisning(før- og grunnskolen) - Metoder Undervisning(grunnskolen) - Metoder Undervisning - Grunnskolen - Metoder eventyr undervisningsmetoder planlegging læreplaner undervisningsmetodar undervisningsplanlegging forteljing munnleg forteljarkunst diskusjonar læreplanarbeid læreplanutvikling fortellerteknikk eventyrfortelling litterær komposisjon fortellinger undervisning metoder narrativer fortellerkunst grunnskolen undervisningsmetodikk fantasi pedagogisk psykologi kreativitet følelser |
Dewey | |
ISBN | 8241707452 : Nkr 175.00
|