Forlaget skriver om denne boka:
Globaliseringsdebatten som startet på 1980-tallet har bare tiltatt i styrke og internasjonalisering har befestet sin stilling som eget fagområde.
Internasjonal markedsføring tar opp bedriftens utfordringer på utemarkedene og presenterer konkrete forslag til hvordan ulike situasjoner bør angripes. Både problemområder og muligheter blir rikt illustrert ved hjelp av praktiske eksempler fra norsk næringsliv. 8. utgaven av denne klassiske læreboken har vært gjenstand for en generell oppdatering både med tanke på innhold, case og tallmateriale.
De fleste økonomisk/administrative høyskoler tilbyr obligatoriske og valgfrie fag innen internasjonalisering. Også innenfor etter- og videreutdanning er internasjonalisering som fagområde blitt et populært tema enten det er i regi av høyskolene eller Norges Eksportskole.
Boken henvender seg til:
- Studenter på universitets- og høyskolenivå
- Praktikere fra næringslivet som ønsker støtte i utviklingen av bedriftens internasjonale markedsstrategi
- Politikere, embetsmenn og ansatte i forvaltningen som ønsker å forstå hva som styrer bedriftenes internasjonale strategiutvikling
Globaliseringsdebatten som startet på 1980-tallet har bare tiltatt i styrke og internasjonalisering har befestet sin stilling som eget fagområde.
Internasjonal markedsføring tar opp bedriftens utfordringer på utemarkedene og presenterer konkrete forslag til hvordan ulike situasjoner bør angripes. Både problemområder og muligheter blir rikt illustrert ved hjelp av praktiske eksempler fra norsk næringsliv. 8. utgaven av denne klassiske læreboken har vært gjenstand for en generell oppdatering både med tanke på innhold, case og tallmateriale.
De fleste økonomisk/administrative høyskoler tilbyr obligatoriske og valgfrie fag innen internasjonalisering. Også innenfor etter- og videreutdanning er internasjonalisering som fagområde blitt et populært tema enten det er i regi av høyskolene eller Norges Eksportskole.
Boken henvender seg til:
- Studenter på universitets- og høyskolenivå
- Praktikere fra næringslivet som ønsker støtte i utviklingen av bedriftens internasjonale markedsstrategi
- Politikere, embetsmenn og ansatte i forvaltningen som ønsker å forstå hva som styrer bedriftenes internasjonale strategiutvikling