Sammensatte tekster : arbeid med digital kompetanse i skolen


Gunnar Liestøl Gunnar Liestøl, Anders Fagerjord og Gisle Hannemyr
Bok Bokmål 2009
Utgitt
Oslo : Cappelen akademisk , 2009
Omfang
166 s. : kol. ill
Opplysninger
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register. - Høsten 2006 ble Kunnskapsløftet innført i skolen. I planen fikk begrepet sammensatte tekster en sentral plassering i grunnutdanningen generelt og norskfaget spesielt. Begrepet innebærer tekster som kombinerer skrift med bilde, lyd og/eller levende bilder og som skal utvikle elevenes digitale ferdigheter. Denne boken gir innføring i sammensatte tekster for lærere og lærerstudenter. Her blir teksttypene skrift, bilde, lyd og levende bilde presentert på en lettfattelig måte.
Emner
Capacity building
Copyright
Digital kompetanse
Digital scholarship
Vis mer...
Dewey
371.3 . - 371.333 . - 371.334 . - 372.6 . - 439.8207 . - 808 . - 808.06 . - 371.67 LIE
ISBN
978-82-02-27826-7

Bibliotek som har denne