Diagnoser og læring


Terje Overland ; [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen]
Bok Bokmål 2017
Annen tittel
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
Omfang
67 s. : fig. : tab.
Opplysninger
Originaltittel: Diagnoser og læring. - Det er forskjellige oppfatninger av hva læring er og hvordan læring foregår. Dette heftet handler om forholdet mellom psykiatriske diagnoser og læring og forfatteren ser på diagnosenes plass i noen av disse perspektivene. Han diskuterer på bakgrunn av eksisterende forskning på området i hvilken grad diagnoser fremmer eller hemmer læring, og forklarer sammenhenger som har betydning for planlegging og gjennomføring av undervisning i barnehage og skole. Til dette presenteres en arbeidsmodell til inspirasjon. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien.
Emner
Psykiatriske diagnoser
Psykiatriske diagnosar(spesialpedagogikk) - Elevar
Psykiatriske diagnoser(spesialpedagogikk) - Elever
psykiske lidelser spesialundervisning spesialpedagogikk læring lærevansker diagnoser barnehage skole skolen
Dewey
ISBN
978-82-05-50236-9

Andre utgaver/formater

Diagnoser og læring
Terje Overland ; [redigert av Thomas Nord...

Daisy lydbok · Bokmål · 2021

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Diagnoser og læring
Terje Overland ; [redigert av Thomas Nord...

Tale på CD · Bokmål · 2021

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne