
Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen
Øystein Gilje
Bok · Bokmål · 2023
Utgitt | Bergen : Fagbokforlaget , 2023
|
---|---|
Omfang | 162 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 2. utgave
|
Opplysninger | 1. utgave 2017. - heftet. - Digitalisering og økt bruk av internett gir både lærere og elever nye muligheter for variert undervisning. Utvalget læremidler og digitale verktøy øker stadig, samtidig som mange skoleeiere og lærere opplever at det kan være vanskelig å orientere seg i dette landskapet. Hva skal kjøpes inn og brukes? I denne boken viser forfatteren hvordan du man planlegge undervisning og læring på nye måter, og hvilken funksjon læremidler og digitale verktøy har i ulike arbeidsformer i skolen. Slik kan skoleledere, skoleeiere og lærere gjøre mer bevisste valg av læremidler. Denne andre utgaven har et nyskrevet kapittel om kunstig intelligens. I tillegg er de øvrige kapitlene betydelig revidert. Øystein Gilje er førsteamanuensis på Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Omtalen er utarbeidet av BS.. - Digitalisering og økt bruk av internett gir både lærere og elever nye muligheter for variert undervisning. Utvalget læremidler og digitale verktøy øker stadig, samtidig som mange skoleeiere og lærere opplever at det kan være vanskelig å orientere seg i dette landskapet. Hva skal kjøpes inn og brukes? I denne boken viser forfatteren hvordan du man planlegge undervisning og læring på nye måter, og hvilken funksjon læremidler og digitale verktøy har i ulike arbeidsformer i skolen. Slik kan skoleledere, skoleeiere og lærere gjøre mer bevisste valg av læremidler. Øystein Gilje er førsteamanuensis på Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Omtalen er utarbeidet av BS.. - Utvalget av læremidler og digitale verktøy har endret seg betydelig de siste 20 årene. Digitalisering og økt bruk av internett gir lærere og elever en rekke nye muligheter for variert og god undervisning. Samtidig opplever mange skoleeiere og lærere at læremiddelmarkedet er uoversiktlig. Det kan være vanskelig å velge hva som skal kjøpes inn og brukes, både av læremidler og digitale verktøy. I denne boken får du et grunnlag for å gjøre mer bevisste valg av læremidler. Gjennom seks kapitler viser forfatteren hvordan du kan planlegge undervisning og læring på nye måter, og han tydeliggjør hvilken funksjon læremidler og digitale verktøy har i ulike arbeidsformer i skolen. Boken retter seg mot skoleledere og skoleeiere, lærerstudenter og lærere. Øystein Gilje er førsteamanuensis på Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Han har tidligere arbeidet som lærer i ungdomsskolen og journalist i NRK, og har i en årrekke forsket og undervist om læring og teknologi
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788245044805
|
- Bjertnes videregående skole: Biblioteket har 1 av 1 ledig
- Drømtorp videregående skole: Biblioteket har 0 av 0 ledig (Oppdaterer)
- Dønski videregående skole: Biblioteket har 0 av 1 ledig
- Florø folkebibliotek har 0 av 1 ledig
- Hadsel videregående skole: Skolested Stokmarknes Biblioteket har 1 av 1 ledig
OBS! Ingen ledig for fjernlån - Røyken videregående skole: Biblioteket har 0 av 1 ledig
- Tromsø bibliotek og byarkiv: Hovedbiblioteket har 0 av 1 ledig