
Kommunikasjon med uvanlige barn : en dialogisk tilnærming
Per Lorentzen
Bok · Bokmål · 2013
Utgitt | Oslo : Universitetsforl , 2013
|
---|---|
Omfang | 207 s.
|
Utgave | 2. utg
|
Opplysninger | Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register. - Boken handler om forutsetninger for språkutvikling, meningsdannelse og god kommunikasjon hos barn med medfødte nevrologiske skader, ulike syndromer og kognitive funksjonsnedsettelser. I første kapittel presenterer forfatteren det han ser som grunnleggende problemstillinger og dilemmaer i den faglige tilnærmingen til emnet, og utdyper videre i boken de temaene han presenterer her. Har stikkords- og referanseliste. - Boken tar for seg forutsetninger for kommunikasjon og utvikling av språklighet for barn med nevrologiske skader, ulike syndromer og kognitive funksjonsnedsettelser. Forfatteren drøfter hva som skal til for å fremme uvanlige barns utvikling innenfor vanlige sosiale og relasjonelle rammer og hva det innebærer for spesialpedagogiske tilnærminger og metoder. I tillegg presenteres sentrale temaer innenfor nyere spedbarnsforskning og hvordan kunnskapen bør være med å utforme den pedagogiske relasjonen
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-15-02256-7
|