Mappevurdering av og for læring : med eksempler fra helse- og sosialfag
Inger Taasen
Bok · Bokmål · 2004
| Annen tittel | |
|---|---|
| Medvirkende | |
| Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2004
|
| Omfang | 240 s.
|
| Utgave | 1 utg. 2. opplag 2005
|
| Opplysninger | Bibliografi s.228. - Boka står hos språkseksjonen-Marianne Ferreira. - Bibliografi: s. 228-234. - Inneholder bibliografi. - I universiteter og høyskoler utfordres tradisjonelle eksamensformer av nye evalueringsformer, som for eksempel bruk av mappe. En mappe er mer enn en samling av utførte arbeidsoppgaver for vurdering, den beskrives også som et redskap for strukturering av læring og undervisning. Når mappe brukes, må både studenter og lærere ofte arbeide på nye måter. Lærerne blir veiledere, mens studentene skal være aktive i læreprosessen. Bokens fem deler tar for seg ulike sider ved bruk av mappe: Et eksempel: deltidsstudiet i sykepleie ved HiO; Mappe som redskap for læring, undervisning og vurdering; Vurdering for læring; Vurdering av læring; Noen problemstillinger. Målgruppene er studenter og lærere
|
| Emner | |
| Dewey | |
| ISBN | 82-05-32944-3
|