
Didaktik and/or curriculum : an international dialogue
edited by Bjørg B. Gundem & Stefan Hopmann
Tale på CD · Engelsk · 2022
Medvirkende | Hopmann, Stefan (redaktør)
Dale, Erling Lars (medforfatter) Davis, O.L. (medforfatter) Englund, Tomas (medforfatter) Vis mer... Gundem, Bjørg Brandtzæg (medforfatter)
Hmilton, David (medforfatter) Jenzer, Carlo (medforfatter) Klafki, Wolfgang (medforfatter) Klein, M. Frances (medforfatter) Künzli, Rudolf (medforfatter) Lundgren, Ulf P. (medforfatter) Løvlie, Lars (medforfatter) Menck, Peter (medforfatter) Pinar, William F. (medforfatter) Reid, William A. (medforfatter) Reynolds, William M. (medforfatter) Slattery, Patrick (medforfatter) Taubman, Peter M. (medforfatter) Terhart, Ewald (medforfatter) Wallin, Erik (medforfatter) Westbury, Ian (medforfatter) |
---|---|
Utgitt | Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek , 2022
|
Omfang | 15 t. 12 min.
|
Opplysninger | William Talesyntese. - Fra forlagets omtale: With the increasing interdependence and harmonization of educational systems and achievement expectations, the necessity to cooperate across national borders and differences is becoming more evident. A serious problem that has not received sufficient attention arises from different concepts of the planning and implementation of teaching. Two basic models predominate internationally: the Anglo-Saxon tradition of "curriculum" and the Continental European tradition of "Didaktik. Didaktik and/or Curriculum" presents core issues of "an international dialogue" aiming at a comparative analysis of both traditions as an indispensable precondition for mutual understanding and successful cooperation.. - 06/10/2022. - New York
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-16-46172-3
|
Hylleplass | 284301
|