
Elevvurdering : metoder for grunnskolen og videregående opplæring
· Eli Kari Høihilder (red.) ; foto: Casper Kongstein
Tale på CD · Bokmål · 2022
Medvirkende | Aarnes, Arne (medforfatter)
Bjørshol, Stig (medforfatter) Brun, Anne-Marit Laahne (medforfatter) Engh, Anne (medforfatter) Vis mer... Engh, Roar (medforfatter)
Engvik, Gunnar (medforfatter) Frugård, Kristi Angvik (medforfatter) Førrisdal, Kristin (medforfatter) Gaare, Odd (medforfatter) Haaland, Grete (medforfatter) Hagelia, Marianne (medforfatter) Hartberg, Egil Weider (medforfatter) Horvei, Liv (medforfatter) Høihilder, Eli Kari (medforfatter) Jangaard, Anne-Ruth (medforfatter) Thorset, Narve (medforfatter) Wangensteen, Ragne (medforfatter) Wigestrand, Stig Roar (medforfatter) Winje, Geir (medforfatter) Wølner, Tor Arne (medforfatter) |
---|---|
Utgitt | Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek , 2022
|
Omfang | 5 t. 35 min.
|
Opplysninger | Clara Talesyntese. - Fra forlagets omtale: Elevvurdering vil alltid være en viktig didaktisk faktor i tilrettelegging av undervisningen. Hvilke metoder kan brukes i arbeide med elevvurdering for å fremme tilpasset opplæring, motivasjon og lærelyst. En rekke fagpersoner fra høyskolemiljøet i Norge, konkretiserer hvordan forskjellige metoder kan tas i bruk for å engasjere elevene i egen og hverandres læring i størst mulig grad. Boka er delt i tre: Del 1 gir en innledning om hva elevvurdering er. Del 2 presenterer ulike metoder som kan brukes i underveisvurderingen. Del 3 handler om sluttvurdering. Målet med boka er å gi inspirasjon til utprøving av nye vurderingsmetoder og en klargjøring av forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering. Alle kapitlene avsluttes med didaktiske refleksjoner og refleksjonsspørsmål. Boka kom ut første gang i 2009 og er nå oppdatert med endringer i lov og forskrift som er vedtatt per 1. oktober 2018.. - 21/04/2022. - Oslo
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-16-44606-5
|
Hylleplass | 283347
|