
Strategisk læring : teori og pedagogisk anvendelse
Ivar Bråten
Bok · Bokmål · 1999
Originaltittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Omfang | 197 s. : fig.
|
Opplysninger | Tema for denne boken er i hvilkengrad, hvorfor og hvordan voksne studenter utvikler et selvstendig, strategisk grep om egen læring. Sentralt står spørsmålet om hva det er som kjennetegner læring på sitt beste, og forfatterne baserer seg på nyere teoriog forskning innenfor internasjonal pedagogisk psykologi, som legger stor vekt på den lærendes aktive bruk av læringsstrategier og selvregulering av læring. Boken er et resultat av et ettårig innovasjonsprosjekt ved Høgskoleni Oslo hvor man forsøkte å bedre studentenes strategibruk ved å integrere undervisning i læringsstrategier i den ordinære fagundervisningen, og boken presenterer resultater fra forskernes undersøkelser i forbindelse med prosjektet. Har litteraturliste. Medf.: Bodil Stokke Olaussen.. - Bibliografi: s. 185-192
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 8245607436 : Nkr 278.00
|