Tema- og prosjektarbeid i grunnskolen
Teori og praksis
Boka tar opp tema- og prosjektarbeidets hva, hvordan og hvorfor. Den er ment som en hjelp for studenter og lærere til å bli bevisst tema- og prosjektarbeidets praktiske muligheter, og viser over førti eksempler på ulike opplegg fra 1. til 10. klasse.
Hovedmomentene fra alle obligatoriske fag i L97 er knyttet til eksemplene. Boka inneholder også en fyldig beskrivelse og drøfting av de viktigste metodene for innsamling og presentasjon av lærestoff. "... ei nyttig bok for alle som arbeider i skolen. Forfatteren har på en utmerket måte klart å kombinere teori og praksis, og dermed gjort boka til ei brukerbok hvor en kan få både inspirasjon og ideer til tema og prosjektopplegg. " Lidvard Hytta, Norsk Skoleblad "... en bok til ettertanke. Deler av boka gir oversiktlig innføring, deler gir gode analyser og deler gir tankevekkende og inspirerende bidrag. Argumentasjonen bygges opp gjennom boka, slik at forståelsen av Hva er tema- og prosjektarbeod og begrunnelsene for Hvorfor ligger som tydelige premisser i bokas siste, mer praktiske halvdel. " Simon Michelet, Norsk pedagogisk tidsskrift
Boka tar opp tema- og prosjektarbeidets hva, hvordan og hvorfor. Den er ment som en hjelp for studenter og lærere til å bli bevisst tema- og prosjektarbeidets praktiske muligheter, og viser over førti eksempler på ulike opplegg fra 1. til 10. klasse.
Hovedmomentene fra alle obligatoriske fag i L97 er knyttet til eksemplene. Boka inneholder også en fyldig beskrivelse og drøfting av de viktigste metodene for innsamling og presentasjon av lærestoff. "... ei nyttig bok for alle som arbeider i skolen. Forfatteren har på en utmerket måte klart å kombinere teori og praksis, og dermed gjort boka til ei brukerbok hvor en kan få både inspirasjon og ideer til tema og prosjektopplegg. " Lidvard Hytta, Norsk Skoleblad "... en bok til ettertanke. Deler av boka gir oversiktlig innføring, deler gir gode analyser og deler gir tankevekkende og inspirerende bidrag. Argumentasjonen bygges opp gjennom boka, slik at forståelsen av Hva er tema- og prosjektarbeod og begrunnelsene for Hvorfor ligger som tydelige premisser i bokas siste, mer praktiske halvdel. " Simon Michelet, Norsk pedagogisk tidsskrift