Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M. Skaalvik Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Bok Bokmål 2018
Utgitt | Oslo : Universitetsforl. , cop. 2018
|
---|---|
Omfang | 327 s. : fig.
|
Utgave | 3. utg.
|
Opplysninger | "Denne boka er en videreføring av boka: Selvoppfatning, motivasjon og læringsmiljø" [Oslo : Tano, 1996] .- Forord, s. [11]. - Opplagshistorikk: 2. oppl. 2007 (Nkr 309.00); 3. oppl. 2008 (Nkr 319.00); 4. oppl. 2009 (Nkr 329.00); 5. oppl. 2011 (Nkr 369.00); 6. oppl. 2012 (Nkr 379.00). - Noe av den viktigste læringen som skjer i skolen, er det elevene lærer om seg selv. Det har stor betydning for elevenes utvikling, men også for deres motivasjon, innsats, bruk av læringsstrategier og senere utdanningsvalg. Denne boka handler om læring og betingelser for læring og viser hvor viktig elevenes selvoppfatning er. Den gir også en grundig gjennomgang av ulike teorier om motivasjon. Med dette utgangspunktet drøfter forfatterne sentrale spørsmål knyttet til læringsmiljø, læringsstrategier og organisering av undervisningen. Forfatterne gir innsikt i prinsipper for tilrettelegging av læring som er viktige for valg av virkemidler og arbeidsformer i skolen. De belyser også læring fra ulike perspektiver og gir en innføring i de mest sentrale teoriene om betingelsene for læring. Denne reviderte tredjeutgaven er blant annet styrket gjennom å utvide drøftingen av teoretiske perspektiver, inkludere nyere forskningsresultater og gjennom en analyse av dybdelæring. Boka er skrevet for lærerstudenter, lærere og andre som arbeider med barn og ungdom, men de prinsippene boka drøfter, er sentrale i all virksomhet der læring og mellommenneskelig kommunikasjon står sentralt.
|
Emner | Klasseledelse
Læring - Pedagogikk Læring(pedagogisk psykologi) Læringsmiljø(før- og grunnskolen) Vis mer... Læringspsykologi
Læringsstrategier Motivasjon(pedagogisk psykologi) Personlighetsutvikling(pedagogisk psykologi) Selvoppfatning Skolen Education Educational institutions Grunnskolen Læring Læringsmiljø Motivasjon Motivation Pedagogisk psykologi Psychological factors Sociocultural environment Teaching Pedagogikk Personlegdomsutvikling(pedagogisk psykologi) Personlighetsutvikling Selvfølelse - Pedagogisk psykologi læringsmiljø læringsstrategier pedagogisk psykologi læringmotivasjon sjølvoppfatning medlæring læringsteorier motivasjon skolen selvbilde selvoppfatning undervisning pedagogiske teorier læring |
Dewey | |
ISBN | 8215005640 : Nkr 299.00. - 9788215005645
|
Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Bok · Bokmål · 2013
Digital utgave: Søke-URL
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Bok · Bokmål · 2013
Digital utgave: Søke-URL
Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M. Skaalvik
Bok · Bokmål · 2005
Digital utgave: Søke-URL
Einar M. Skaalvik
Bok · Bokmål · 2005
Digital utgave: Søke-URL
Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Tale på CD · Bokmål · 2019
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Tale på CD · Bokmål · 2019
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Daisy lydbok · Bokmål · 2018
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Daisy lydbok · Bokmål · 2018
Tilhører NLB
Vis hos NLB