Å lære språk i barnehagen : kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring


Vibeke Grøver
Bok Bokmål 2019 Vibeke Grøver Aukrust
Originaltittel
Utgitt
Oslo : Cappelen Damm akademisk , 2019
Omfang
1 fil (194 sider)
Opplysninger
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018. - Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring? Hva kjennetegner språkfremmende samspill? Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ved å drøfte forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Fremstillingen belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Emner
Dewey
ISBN
9788202627966

Andre utgaver/formater

Å lære språk i barnehagen : kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Vibeke Grøver Aukrust
Vibeke Grøver

Tale på CD · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Å lære språk i barnehagen : kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Vibeke Grøver Aukrust
Vibeke Grøver

Daisy lydbok · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne