Our hands are stained with blood : The tragic story of the church and the Jewish people


Michael L. Brown
Bok Engelsk 2019
Utgitt
Shippensburg, PA : Destiny Image Publishers , cop. 2019
Omfang
300 s.
Utgave
Revised & expanced edition
Opplysninger
Fra de første "kristne" forfølgelser av jødene i det 4. århundre til Holocausts ubeskrivelige lidelser, fra kampanjen mot Israel i dagspressen til antisemittiske uttalelser fra prekestolen, forteller denne sjokkerende og smertefulle boken den tragiske historien om "kirken" og det jødiske folk. Det er en historie alle kristne må få høre. Ingen kan være uberørt i sitt syn på det jødiske folk etter å ha lest: "Det dere har gjort mot en av disse..."Fra forordet til Don Wilkerson, pastor i Times Square Church. Ord kan ikke beskrive den smerte, sjokk, vantro og skam jegfølte når jeg leste denne boken. Det er mulig at den kan være det redskap Gud vil bruke for å vekke Kristi etterfølgere til å forstå sin jødiske arv, og få jødene til å anerkjenne hvordan Kristi etterfølgere identifiserer seg med Det Gamle Testamentes tro, og likeledes hjelpe både kristne og jøder til å forstå betydningen av Kristi kærlighet. Richard Halverson, pastor i Senatet. Selv om jeg rent teologisk er dypt uenig med Dr.Brown, ble jeg dypt beveget da jeg leste hans bok. Jeg ber om at dr. Browns budskap må trenge inn i alle kristnes sjel. Hvis hans ord tas imot som "en regnskur på unge spirer, som regnbyger på gress.." (5 Mos 32:2), da vil Gud virkelig bli året. Rabbi William Berman, tidligere bibellærer ved Jewish Theological Seminary. Jeg led, jeg ble engasjert, og jeg fikk stort utbytte av å lese denne boken. Den ga dype spor i mitt hjerte, og jeg gråt. Enhver sann troende må lese dette uvurderlige verket! . Leonard Ravenhill, forfatter av boken "Hvorfor vekkelsen drøyer". Dette er den viktigste boken som noengang er skrevet om det jødiske folk. Alle troende kristne må lese den! Jan Willem van der Hoeven, talsmann for Den kristne Ambassaden i Jerusalem. Dr. Michael L. Brown er rektor for Messiah Biblical institute og Graduate School of Theology, hvor han også er professor i hebraisk bibelhistorie og jødedom. Han har doktorgrad i Midt-østens språk og literatur fra New York University, og har tidligere skrevet flere bøker om vekkelse og kristenliv.
Emner
Geografisk emneord
Dewey
ISBN
978-0-7684-5111-5 : Nkr 78.00

Bibliotek som har denne